Sytze Jan Luske kot povodni mož in Monja Obrul kot Uršika v baletu Povodni mož na/ob Blejskem otoku v koreografiji Edwarda Cluga in na glasbo Milka Lazarja - poleti na Dravi
Končno je s skoraj polletno zamudo, če upoštevamo tradicijo in druga gledališča po državi, znan repertoar nove sezone Drame, Opere in Baleta SNG Maribor. Iz službe za stike z javnostmi Slovenskega narodnega gledališča Maribor smo prejeli informacijo o uprizoritvah v prvi polovici leta 2022 v SNG. Kot so sporočili, se v Drami obeta pet premier, v Operi dve in v Baletu ena. V Simfoničnem ciklu bodo štirje koncerti.
Razkritje za posvečene
Potem ko je umetniški vodja Aleksandar Popovski konec oktobra zagrešil diplomatski faux pas in v intervjuju za Delo odkril velik del repertoarja Drame SNG Maribor, ki še ni bil nikjer javno predstavljen ali objavljen niti sprejet v gledališkem svetu, je zdaj vendarle znan vsaj program vseh enot SNG prvega dela leta 2022. Začudenje ob takem koraku vodilnega je bilo veliko, saj neposvečeni in nenagovorjeni nismo imeli pojma, kaj se bo v novi sezoni v mariborskem SNG sploh uprizarjalo. Vsekakor smo pričakovali usklajeno akcijo in enotno sporočilo demokratično, za vse. Bili smo vajeni poletnih tiskovnih konferenc pred novo sezono, letos je nismo dočakali. Korona gor ali dol, druga gledališča so predstavitve imela. Če ne drugače, vsaj virtualne.
Drama bo v prvi polovici prihodnjega leta pripravila dve premieri v Stari dvorani. V začetku marca bo prvič v Sloveniji mogoče videti žlahtno komedijo ameriškega dramatika Christopherja Duranga Vanja, Sonja, Maša in Špik v režiji Dina Mustafića, ki inteligentno izkorišča vse komedijske registre, a hkrati ostaja, kot je že po naslovu jasno nakazano, čehovljansko hrepeneča, s koncem, ob katerem gledalec ne ve, ali briše solze smeha ali žalosti.
Maja bo sledil projekt Življenje je sen Pedra Calderóna de la Barce, ki ga bo na oder postavil Dragan Živadinov, eden najbolj inovativnih in radikalnih slovenskih režiserjev. Njegov režijski koncept nam bo na avtorski način približal eno od temeljnih del španskega zlatega veka z večno aktualnimi vprašanji: kaj je resnica, kaj je sen, kaj je življenje?
Na Malem odru bodo uprizorjeni trije projekti. V decembru bo prva slovenska uprizoritev Snežinke izjemnega sodobnega dramatika Mika Bartletta, ki v svoji božični igri o oddaljenosti in bližini z nabrušenimi dialogi razpira vse večji generacijski prepad med milenijci in njihovimi starši. Uprizoritev podpisuje Jure Novak.
Sledil bo Kabaret Orwell, v katerem bo režiser najmlajše generacije Luka Marcen skozi Orwella - ki je neskončno in hkrati tako artikulirano kritično ljubil resnico in svobodo ter razumel ustroj sveta, da si je znal predstavljati nepredstavljivo prihodnost - razkrival, kako njegova generacija na novo bije večne bitke za stare resnice.
Spomladi bosta v avtorskem projektu Ne ti meni Alice (One again) Nataša Matjašec Rošker in Petja Labović v okviru platforme Kabaret pri Belem zajcu skočila v abstraktno asociativen okvir Alice, kjer se paralelni svetovi združujejo v nori, nelogični, zabavni, brezmejno odprti, glasbeno pestri in predvsem brezsmiselni uprizoritvi.
V Veliki dvorani se operno popotovanje začenja z uprizoritvijo večno mlade in obenem poslednje Bizetove operne mojstrovine Carmen, s katero se po eni strani ohranja stik s tradicionalnim polom operne literature, po drugi pa si lahko obetamo nove uprizoritvene presežke v viziji španskega režiserja in scenografa Juana Guillerma Nove. Prva operna premiera v letu 2022 pod taktirko Jona Svinghammarja bo marca.
V maju bo spet na sporedu Verdi, tokrat opera Rigoletto, ki nastaja vnovič v kreativnem tandemu dirigenta Francesca Rose in italijanskega režiserja Piera Francesca Maestrinija.
Pomladni čas prinaša tudi nov baletni spektakel, ki bo v aprilu uprizorjen kot dvojna baletna premiera na glasbo Igorja Stravinskega - gre za novo koreografsko postavitev baleta Svatba (Les noces), ki jo dopolnjuje še obnovljena uprizoritev Posvetitve pomladi (Le sacre du printemps). Mariborsko občinstvo si bo ob začetku poletja na Dravi lahko ogledalo še balet Povodni mož, ki je bil premierno prikazan na Blejskem otoku letos, ob začetku predsedovanja Slovenije Svetu EU, v koreografiji Edwarda Cluga in na glasbo Milka Lazarja.
V okviru Simfoničnega cikla bodo štirje koncerti pod dirigentskim vodstvom Gianne Fratta, Simona Krečiča, Simona Dvoršaka in Simona Robinsona. Zanimiv in pester koncertni program je tokrat razpet med kozmopolitsko naravnanostjo žlahtne koncertne tradicije, slogovno raznovrstnostjo in nekoliko večjim naslonom na najvidnejša dela slovenskih skladateljev različnih generacij.