Pozabite, da ste v Bolšoju

"Osebno nisem nikoli sanjal, da bom kdaj plesal na odru Bolšoja. Zdi se mi lepo, da mariborski balet in naši mladi plesalci doživljajo te sanje," pravi Edward Clug ob gostovanju Baleta SNG Maribor v Moskvi.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Denis Matvijenko in Evgenija Koškina v vlogi Peera in Solveig
ANG Maribor

V sredo zvečer je bila še druga predstava Baleta SNG Maribor Peer Gynt v novi dvorani gledališča Bolšoj. V vlogi Solveig je kot v izvirni zasedbi ob premieri pred štirimi leti v domačem gledališču nastopila mariborska plesalka Evgenija Koškina, naslovno vlogo je odplesal Denis Matvijenko. Vnovič je bila dvorana prepolna, odzivnost publike, ki je bila spet zelo mednarodna, je bila še silovitejša, aplavz še daljši in tudi duhovita mesta predstave so bila pospremljena s smehom. Predstave se je udeležila tudi Gabi Matkovič, pooblaščena ministrica Veleposlaništva Republike Slovenije v Moskvi. Vidno navdušena je v zaodrju čestitala mariborskim baletnikom. Med tistimi, ki so množično hvalili koreografa Edwarda Cluga, so bili tudi soustvarjalci in plesalci baleta Petruška, ki ga je mariborski umetniški vodja postavil v Bolšoju lani.

"Sprosti se, pokrči kolena in malce grbe naredi"

Predstava, ki je od premiere leta 2015 na mariborskem odru doživela mnoga gostovanja po svetu - z vrhuncem te dni v Bolšoju - in nove uprizoritve na odrih Dunaja, Rige in Novosibirska, je zrasla z domačim ansamblom do resnične ustvarjalne zrelosti.
Evgenija Koškina, ki je v Mariboru že šestnajst let, je prišla iz Kijeva. Kijevska šola je od nekdaj veljala za eno boljših v nekdanji Sovjetski zvezi in v svetu. Kot pravi, si je bila z modernim baletom sprva "zelo na vi". "Valentina Turcu je začela kot koreografinja delati z mano in prispevala k mojemu razvoju tudi v sodobnem plesu. Zadnje čase mi je Edward Clug namenil kar nekaj solističnih vlog, kar me je presenetilo. Turcujeva in Clug sta v meni odkrila te nove razsežnosti pri mojem delu. Najbolj me je v zadnjih letih pritegnila solistična vloga v Posvetitvi pomladi Igorja Stravinskega v Clugovi koreografiji. Dobila sem jo zelo nepričakovano, saj do zadnjega nismo vedeli, ali bo solo ženski ali par. Proces je bil izjemen, presenečenje, da sem dobila solo prav jaz, pa še večje. To predstavo sem plesala tudi v Sankt Peterburgu za svoj 30. rojstni dan in bila je resnično prelomnica v moji karieri. Tudi v Peeru Gyntu sem v prvi zasedbi leta 2015 dobila solistično vlogo Solveig z Milošem Isailovićem. Bila sem v alternaciji s Tijuano Križman Hudernik."
Kako je sodelovati v predstavi, ki živi tako žlahtno življenje kot Peer Gynt in plesati na deskah Bolšoja z zvezdnikom, kot je Denis Matvijenko? "Midva se poznava še iz šole v Kijevu, njegova žena Anastazija je bila moja sošolka. Tako da mi je ta izkušnja v Bolšoju po svoje zelo domača, pa tudi velika čast. Saj se sploh ne zavedam, s kom plešem in kaj je dosegel v svetu baleta."
V torek, ko so mariborski baletniki nastopili prvič, je sedela med publiko. Kako je doživljala predstavo? "Gledala sem jo kot laik, kot nekdo iz publike. Uživala sem izjemno, nič me ni motilo, nisem gledala nobenih malenkosti, sprostila sem se in samo uživala v predstavi. Imela sem vaje z Anastazijo Matvijenko, ki je bila na prvi predstavi v moji vlogi Solveig. Prve vaje smo imeli že v Mariboru. Zelo v kratkem času se je morala naučiti vlogo. Priznala mi je, da bi ji bilo lažje odplesati tri Labodja jezera kot eno tako predstavo, kot je Peer Gynt. Za plesalce, ki plešejo večinoma klasiko, je zelo težko, treba se je prilagoditi novim gibom. Po vaji v torek zjutraj sem ji rekla, naj se sprosti, pokrči kolena in malce grbe naredi (smeh). Res je upoštevala. Lahkotna plesalka je, visokih skokov, in morala je dodati nekaj teže," je dejala Evgenija, ki se zaveda, da je v srečni generaciji velikega vzpona in preboja mariborskega baleta. Neuresničenih želja nima, skromna je in presenečena, da je doslej odplesala toliko solo vlog. "Veselim se novih projektov s Clugom, maksimalno mu zaupamo. Majhen, pisan ansambel smo, a zelo povezani na odru. Ko pridemo na oder, stopimo skupaj, in to se vidi tudi na prestižnem odru Bolšoja," sklene Koškina.

Ni treba delati v New Yorku, da bi postal svetovno slaven

Sytze Jan Luske je že več kot desetletje v mariborskem ansamblu. V predstavi Peer Gynt je v atraktivni, zahtevni in nenavadni vlogi Jelena, tistega simbolnega usodneža, ki uvede in sklene Peerovo popotovanje. Je od začetka pri predstavi in del originalne zasedbe iz leta 2015.

Sytze Jan Luske v atraktivni, zahtevni in nenavadni vlogi Jelena
SNG Maribor
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta