V središču sezone Slovenskega ljudskega gledališča Celje 2024/25 je komedija kot ogledalo družbi, sredstvo kritike, orodje prepoznave, nosilka katarze ter možna sprožilka sprememb v družbi in posamezniku. Mali oder gledališča se ta petek, 4. oktobra, odpira s premiero komedije Emila Filipčiča Veselja dom v koprodukciji z Rampo in iKult Celovec.
Ustvarjalno ekipo Veselja dom sestavljajo režiser Dejan Spasić, dramaturg Denis Poniž, scenograf in oblikovalec svetlobe Luka Martin Škof, kostumografka Barbara Drmota, avtor zvočne podobe Leon Firšt, koreograf Dušan Teropšič in lektorica Živa Čebulj. V predstavi igrata Manca Ogorevc in Tarek Rashid.
Emil Filipčič (Beograd, 1951) je pisatelj in dramatik z obsežnim opusom. Skupaj z Markom Dergancem je avtor kultne satirične radijske igre Butnskala, ki sta jo v začetku 80-ih let posnela za Radio Študent in v njej odigrala številne like. Bile je tudi eden prvih sodelavcev Radia Ga Ga. Dramatiki se je posvečal predvsem v osemdesetih in devetdesetih letih, ko je bila v slovenskih gledališčih tudi pogosto uprizarjana, z devetimi uprizorjenimi dramskimi besedili pa se uvršča med najplodnejše slovenske dramatike. Komedija Veselja dom, ki je nastala na koncu avtorjevega ustvarjalnega obdobja v dramatiki, se zvrstno najbolj približa drami absurda, ki ves čas spretno niha med komičnim in tragičnim, na koncu pa preide v grotesko.
V središču dogajanja je zakonski par, Tončka in Polde. Njune poročne fotografije so še sveže, onadva pa začneta preigravati različne prizore njunega zakonskega življenja. Igriv in vesel začetek se kmalu prevesi v zakonsko rutino, naveličanost in grobo medsebojno obračunavanje, vrhunec zmerjanja, obtožb in groženj pa se skorajda konča tragično. Skoraj trideset let po nastanku komedije si je ustvarjalna ekipa zastavila vprašanje, kaj se je v tem času v odnosu med spoloma spremenilo? So se vloge zamenjale? To pa je sprožilo zanimivo uprizoritveno vprašanje: kaj se zgodi, če vlogi v besedilu zamenjamo?
"Mogoče se je pred tridesetimi leti zdelo malenkost bolj jasno, kakšna so pravila v odnosu med Možem in Ženo, kdo kaj dela, kako so vloge razdeljene, kaj se od koga pričakuje. Zdi se mi, da sta si mož in žena v vmesnem času postala bolj podobna, vloge niso več tako razdeljene, oba počneta vse, skoraj vse enako … Saj pravzaprav Filipčič v Veselja dom to temo že odpira in že preizprašuje. Glavna ideološka debata danes poteka prav okrog tega, ali naj bo zakonska zveza, zveza moža/moškega in žene/ženske ali partnerja 1 in 2," je v pogovoru, ki je objavljen v gledališkem listu, med drugim razmišljal režiser Dejan Spasić.