Če smo na kaj pripravljeni, smo na nepredvidljivost, malo za šalo, malo zares napove novo sezono Zoran Petrovič iz kulturno-umetniškega društva Moment. Sezona je pripravljena, zaradi koronasituacije dogovarjanja z nekaterimi tujimi produkcijskimi hišami še tečejo. Za momentovce, ki so finančno podprti s programskimi sredstvi mariborske občine in ministrstva za kulturo, se bo začela že konec avgusta, ko v Ljubljani soorganizirajo festival Trigger, platformo slovenskih ustvarjalcev, namenjeno tujim selektorjem festivalov, producentom, mreženju, predvsem pa druženju. Moment bo tam s predstavo Heroj 2.0.
Minljivost, starost ...
Še dve premieri bosta letos. V sodelovanju z Glejem načrtujejo predstavo Kako smo prišli do sem Gregorja Zorca in Mateja Recerja, ki na duhovit in bizaren način v ospredje postavlja soočanje s preteklostjo in minljivostjo. "Ustvarjalca sta prepoznavna v našem prostoru, sta izjemna pripovedovalca zgodb, hkrati pa se najbolje počutita ob ustvarjanju avtorskega gledališča. Pripovedno je tudi nastavljen format predstave. Snov črpata iz lastnih izkušenj, izkušenj in zapuščine prednikov, znancev, družine, neznancev in tako nagovarjata našo človeškost in človečnost. Tematika je minljivost. Vse to pa bosta manifestirala s formo sedmine. Tudi ta projekt nastaja v sodelovanju z Gledališčem Glej."
Skupaj z zavodom Maska in Slovenskim mladinskim gledališčem (SMG) bodo premierno na oder postavili še cikel gledaliških esejev Takorekoč, katerih izhodišče so predavanja Boštjana Narata z naslovom (Ne)dolžno domoljubje, ki ga je predstavil na Dnevih slovenskega nacionalizma. V okviru projekta nastajajo izvirna avtorska besedila esejista in esejistke. "To bo tekst z izpostavljeno teoretsko osnovo, z jasno poudarjeno literarno dimenzijo in uprizoritveno formo. Eden od teh esejev bo nastal v Mariboru, sicer pa bodo tri uprizoritve izvedene v Ljubljani in Mariboru." Zoran Petrovič za februar napoveduje še Zberi svoje ptice avtorice Dragice Potočnjak. Partnerji so Cankarjev dom, SMG in društvo Prnas, tema pa ozaveščanje o širšem družbenem kontekstu tretjega življenjskega obdobja, "starostniški čakajoč na Godota". Besedilo je nastalo leta 2008 in je danes še bolj aktualno.
Dogodki so dobro obiskani, a še je potencial
Treba je zapuščati gledališke prostore in še bolj "stopiti med ljudi"