Razmišljali o premieri brez publike

Tretjega aprila bi morala biti premiera domačega opernega dela Marpurgi na Velikem odru SNG Maribor skladateljice Nine Šenk, režiserja in libretista Igorja Pisona in dirigenta Simona Krečiča

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Tako je bilo na vajah.
SNG Maribor

Pretekli petek bi bila na odru Velike dvorane SNG Maribor premiera dolgo pričakovane domače sodobne opere Marpurgi (po romanu Zlate Vokač Medic) skladateljice Nine Šenk, ki je v mnogočem pomemben repertoarni, muzikološki preboj v našem prostoru. Žal je zaradi pandemije vse odpadlo, z vajami so v mariborskem ansamblu pod vodstvom umetniškega vodje in dirigenta Simona Krečiča in libretista ter režiserja operne uprizoritve Igorja Pisona prišli do polovice. Pričakovanja so bila razumljivo visoka, žal pa je premiera prestavljena nekam v prihodnost.
Simona Krečiča, zaslužnega za to smelo repertoarno odločitev, smo povprašali o Marpurgih v fazi odpovedi in vseh negotovosti.
Kako kot dirigent po polovici opravljenih vaj in v luči odpovedi gledate na to zlasti za Maribor kultno delo?
"Žal nas je ta nepričakovana kriza zelo brutalno prekinila. Vadili smo, dokler smo lahko, imeli smo celo idejo, da bi izvedli premiero brez publike s prenosom preko radia in spleta, a smo na koncu vendarle prekinili študij, ko je prišlo do te stopnje zaostritve ukrepov. Vsem nam je bilo žal, saj smo prišli že zelo daleč. Zelo sem bil tudi vesel in zadovoljen, da smo kot ekipa delovali zelo enotno in nam je uspelo motivirati ansambel, ki ima pri tej operi zelo težko nalogo. Sodobna glasba je v prvi študijski fazi težka, naporna in zahteva veliko časa in truda, da jo ansambel usvoji. Bili smo glasbeno že zelo stabilni in režijsko tudi že kar daleč, ko je prišla prekinitev."
Zanimivo je, kako redka so operna dela skladateljic na vseh odrih sveta - od Dunaja do Metropolitanske - Maribor orje ledino skorajda, če pomislimo, da je Dunajska državna opera komaj lani prvič v zadnjem stoletju uvrstila na repertoar skladateljico, Olgo Neuwirth.
"Moram reči, da pred vašim vprašanjem nisem vedel, da imajo ženske skladateljice tako slabo statistiko, kar se opere tiče. Moja odločitev se pri izbiri res ni ozirala na to, ali gre za žensko ali moškega skladatelja. Zaželel sem si, da bi opero napisala Nina Šenk, ker zelo dobro poznam njen opus, ji povsem zaupam, ne nazadnje pa je tudi zelo iskana, priznana in mnogokrat nagrajena skladateljica doma in na tujem."

Simon Krečič: "Bili smo glasbeno že zelo stabilni in režijsko tudi že daleč, ko je prišla prekinitev."
Igor Napast
Nina Šenk: "Pisati ali ne opere je odvisno od opernih hiš, ne od skladateljev."
Ciril Jazbec
Igor Pison: "Čas lebdi in ne vemo, kdaj bo Simon Krečič spet zamahnil z roko, da zazvenijo note Nine Šenk."
Sašo Bizjak
SNG Maribor
SNG Maribor
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta