Predstavljamo skoraj pozabljene grafične cikle mariborskih vedut iz prve polovice 20. stoletja. Trije slikarji in grafiki – Viktor Cotič, Josip Pipo Peteln, Fran Stiplovšek – so zaslužni, da danes v Umetnostni galeriji Maribor in Pokrajinskem muzeju Maribor hranimo več stilno raznolikih in motivno bogatih pogledov na staro mestno jedro znotraj in zunaj obzidja," je ob razstavitvi grafik v UGM Kabinetu, ki je na ogled do 3. januarja, zapisala kustosinja Simona Vidmar.
Izbrane grafične mape starega Maribora so večinoma nastale v 20. in 30. letih 20. stoletja. "Prva med njimi je bila serija lesorezov Viktorja Cotiča, v začetku 50. let pa je pogled na srednjeveški Maribor in predmestja v zadnjem tovrstnem grafičnem ciklu ustvaril še slikar Oton Polak in zaokrožil neko obdobje, ko so vedute še bile stalnica umetniškega ustvarjanja. Realistične litografije Josipa Pipa Petelna, shematski lesorezi Viktorja Cotiča, temačnejši odtisi v duhu ekspresionizma Frana Stiplovška ter izrazito detajlirane, brezčasne jedkanice Otona Polaka nam odkrivajo znane in manj znane poglede na mesto ter nizajo podobe, ki so danes prepoznavne mestne vedute." Z razstavo se Umetnostna galerija Maribor pridružuje praznovanju 120-letnice Pokrajinskega muzeja Maribor, ki je matična institucija, iz katere je leta 1954 izšla Umetnostna galerija Maribor. "Da obeležimo povezavo med dvema muzejema, na razstavi predstavljamo zgodbo simbolnega začetka Zbirke UGM - sliko impresionista Ivana Groharja Kapelica v Crngrobu (1907), ki jo je Umetniški klub Grohar kupil leta 1922 z namenom vzpostavitve mestne galerije. Slika je 30 let kasneje iz mariborskega Pokrajinskega muzeja prešla v zbirko novo ustanovljene UGM."