V Galeriji Photon v Ljubljani so sinoči odprli razstavo del mednarodno uveljavljenega češkega fotografa Vladimirja Birgusa. Na postavitvi z naslovom Svetovi brez besed prevladujejo barvna dela, ki so nastala v zadnjem desetletju. V barvni fotografiji je Birgus našel nove možnosti za izražanje čustev, psiholoških stanj in subjektivnih pogledov na realnost.
Češki fotograf je že v prvotnih barvnih fotografijah uporabljal močne kontraste med nasičenimii barvami, kar je ustvarjalo dinamične in izrazito čustvene podobe. Pristop je odražal močan občutek za barvno kompozicijo in sposobnost uporabe barve za poudarjanje psiholoških učinkov v dokumentarnih prizorih. Kasneje so se njegove fotografije razvile v bolj monokromatsko smer, kjer je uporaba ene prevladujoče barve, kot sta rdeča ali modra, ustvarjala skoraj abstraktno vzdušje. Te fotografije so pogosto izžarevale nadrealistično atmosfero, ki je bila bolj značilna za slikarstvo kot za tradicionalno dokumentarno fotografijo. Z leti so njegove podobe postajale nekoliko bolj melanholične, vendar še zmeraj prežete z nadrealističnim občutkom, kar je ustvarjalo skorajda onirično občutje.
Možnosti barvne fotografije je Birgus začel raziskovati v začetku 80. let preteklega stoletja, ko je bila ta tehnika v umetniških krogih Srednje in Vzhodne Evrope še vedno relativno redka. Barvna fotografija je bila namreč dolgo časa v senci črno-bele, ki je veljala za bolj resno in umetniško. V prehodu v postsocialistično obdobje je postala pomemben del vizualne kulture. Po besedah direktorja in programskega vodje galerije Photon Dejana Sluge je Birgusovo delo pomembno prispevalo k preobrazbi dokumentarne fotografije v legitimen umetniški medij v tem delu Evrope.
Vladimir Birgus (1954) je češki fotograf, kustos, zgodovinar fotografije, profesor in vodja Inštituta za kreativno fotografijo na Šlezijski univerzi v Opavi. Dela je predstavil na več deset razstavah doma in v tujini, njegove fotografije so vključene v pomembne zbirke.