(RECENZIJA KNJIGE) Muzeji kot prostori, kjer kolonializem še vedno živi

Matic Majcen Matic Majcen
13.04.2024 06:00
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Zahodne države bi se morale odločneje lotiti vprašanja vračanja beninskih bronov, beremo v knjigi Brutalni muzeji.
Zahodne države bi se morale odločneje lotiti vprašanja vračanja beninskih bronov, beremo v knjigi Brutalni muzeji.
Joerg Carstensen/DPA
V zadnjih letih smo bili po dolgih desetletjih statusa quo vendarle priča pomembnim premikom pri prepričevanju zahodnih držav, da morajo začeti vračati predmete kulturne dediščine, ki so jih na čezmorskih ozemljih zasegle v kolonialnem obdobju. V Franciji, Belgiji, Nemčiji, Veliki Britaniji in še kje so te težnje sprožile žgočo javno razpravo, ki je večkrat pokazala, kako težaven proces je to. Izmed naštetih držav je prav Velika Britanija tista nekdanja kolonialna velesila, ki se najbolj srdito upira restituciji umetnin. Ni naključje, da prav od tam prihaja avtor Dan Hicks, ki je leta 2020 izdal knjigo, v kateri je s kritičnim pogledom preučil trenutno stanje na tem področju. Študija, ki v izvirniku nosi naslov The Brutish Museums, je zdaj pod naslovom Brutalni muzeji: beninski broni, kolonialno nasilje in kulturna restitucija izšla tudi v slovenščini.
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Več vsebin iz spleta