V slovenski igri Junaki oceana v glavnih vlogah morske živali: Ko igralec zbere deset nalepk, ga čaka nagrada

Gregor Grosman Gregor Grosman
20.02.2024 16:30

Določeno število ljudi trgovino IKEA obišče izključno zaradi slavnega hot doga, je pokazala raziskava, ki so jo opravili v sklopu sedemmesečnega razvoja igre.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Največji izziv pri spletni igri je predstavljala postavitev fizičnih elementov v razstavne prostore trgovine.
Ikea

Obiskovalci ljubljanske trgovine IKEA lahko od decembra sodelujejo v igri lova na zaklad, vsem tistim, ki jo uspešno končajo, pa obljubljajo slastno nagrado. Namen igre Junaki oceana je na zabaven in poučen način približati okoljska in trajnostna prizadevanja podjetja IKEA svojim mlajšim strankam. Z njo želijo nagovoriti predvsem tiste, ki so običajno v trgovini le soobiskovalci in si želijo dodatne zabavne izkušnje.

Igro so razvili pri slovenskem podjetju Playbrandgames v spletni različici, primerni za igranje na različnih mobilnih napravah. Da igralec zbere vseh deset nalepk v digitalni album, igra v povprečju traja od 15 do 23 minut. Ob zaključku vsakega kroga igralci prejmejo izobraževalno informacijo, v kateri spoznajo zanimivo dejstvo o živali, ki so jo pravkar odkrili. Ko je album poln, igralce čaka še zadnja naloga: odklepanje nagrade. Vsak igralec, ki uspešno zaključi igro, je nagrajen z brezplačnim hot dogom po lastni izbiri. "To deluje kot čudovita spodbuda za sodelovanje v igri in deljenje izkušnje s prijatelji," so prepričani razvijalci spletne igre.

Slovenska ekipa Playbrandgames je spletno igro razvijala sedem mesecev.
Ikea

Sedem mesecev razvijali igro

Jan Jandl, soustanovitelj in prvi mož družbe Playbrandgames, je pojasnil, da so za razvoj igre porabili sedem mesecev, sodelovalo je več kot deset ljudi, delo pa je bilo razdeljeno v tri faze. "V prvi fazi smo naredili raziskavo vedenja strank znotraj trgovine IKEA. Člani ekipe, ki so sodelovali pri razvoju mobilne igre, so trgovino večkrat obiskali. Tako smo pridobili ključne informacije in prepoznali omejitve, tehnične zahteve prostora in zakonitosti delovanja trgovine."

Vseh pridobljenih informacij ne morejo razkriti, a med zanimivejšimi je bila ugotovitev, da določeno število ljudi trgovino IKEA obišče izključno zaradi slavnega hot doga. V poznih osemdesetih je ustanovitelj največjega globalnega pohištvenega giganta Ingvar Kamprad hot dog predstavil kot optimalen in ugoden obrok za širšo ciljno skupino. Prav zato so hot dog izbrali za glavno nagrado, ki jo ob uspešnem zaključku igre prejme vsak igralec lova na zaklad.

V drugi fazi so sestavili jasen načrt za pričetek razvoja oblike in mehanike igre, da bi vzpostavili unikatno uporabniško izkušnjo v obliki lova na zaklad znotraj trgovine. "Naš poglavitni cilj je bil oblikovati univerzalni lov na zaklad, ki bi ga lahko postavili v vsako trgovino IKEA na svetu oziroma v vsak razstavni prostor z manjšimi optimizacijami in prevodom igre," je razložil Jandl. Oblikovali so dva vsebinska koncepta, naročnik pa je izbral prvega: lov na zaklad, imenovan Junaki oceana, v katerem so junaki zasnovani na podlagi znane kolekcije plišastih igrač Blåvingad. Tako so morske živali dobile glavne vloge v zgodbi igre.

Mobilna igra znotraj fizične trgovine

Potem ko so izdelali testno verzijo igre, so največji izziv predstavljali postavitev fizičnih elementov, plastičnih smeti in živali ter določitev zahtevnosti iskanja zakladov oziroma živali in izbor sob v razstavnih prostorih trgovine. Sobe se namreč glede na sezono spreminjajo, v njih se menjavajo pohištveni elementi, ki so v igri v vlogi namigov za iskanje zaklada. Da si poenostavijo delo in potrebo po nenehnih spremembah in optimizaciji, so izbrali pet sob, v njih pa so skrili deset nalepk oziroma predmetov, ki so med seboj enakomerno oddaljeni.

Ko je testna postavitev prestala večje število testiranj, so igro sredi decembra lahko prvič igrali tudi obiskovalci trgovine IKEA v Ljubljani.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta