Mojca Ussar: V plesu ni treba vsega razumeti

Nina Ambrož Nina Ambrož
08.12.2019 05:01

Z mariborsko plesno koreografinjo in pedagoginjo o desetletnici Galerije plesa Maribor, njeni karieri in sodobnem plesu.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Koreografinja in pedagoginja sodobnega plesa Mojca Ussar
Igor Napast

Galerijo plesa Maribor je pred desetimi leti ustanovila Mojca Ussar, da bi v Maribor pripeljala svež in sodoben plesni veter. Njen cilj, ustvariti stičišče in odprt prostor za domače in tuje pedagoge ter koreografe, ki svoje znanje in izkušnje delijo mladim, se je uresničil. Galerija je imela na začetku le deset učencev, danes jih jo obiskuje okoli 70, vse od treh let starosti naprej. Deluje v prostorih na Studencih in s štirimi pedagoginjami. Pripravljajo plesne prireditve, nastope, na primer Best of Broadway in Drevo življenja, ter se udeležujejo festivalov in tekmovanj, tako se učenci predstavijo občinstvu in pridobijo izkušnje javnega nastopanja.

Pomembni so solisti in zbor

"Galerija plesa dolgoročne načrte realizira s poudarkom na kakovosti in profesionalnosti, kar sta tudi osnovi, ki sta tesno povezani z imenom šole in sta glavna gradnika razvoja," pojasni Mojca Ussar in poudari, da z ekipo delajo s srcem in dušo, sledijo intuiciji in notranjemu navdihu. Z drugimi plesnimi šolami se ne primerjajo. "Ne sledimo popularnim trendom, temveč razvijajmo lastni značilni plesni stil".

Učenci Galerije plesa na letni produkciji
Maja Modrinjak
Skozi ples se razvijamo in krepimo.
Maja Modrinjak

Stavi na prakso

Širša javnost z razumevanjem klasičnih plesnih kodov in spremljanjem klasičnih baletnih predstav nima težav, pri dojemanju modernega plesa in sodobnih koreografskih pristopov ter razbiranju njihovih sporočil pa se ji rado zatika in je v zadregi. Kaj so vzroki? "V plesu ni treba vsega razumeti," odvrne sogovornica. "V plesu je veliko dejavnikov, ki me fascinirajo, odrska postavitev, kostumi, svetlobna kulisa, zato ni nujno, da popolnoma dojamemo, kaj nam je umetnik želel povedati. Velikokrat si publika želi le sprostitve in se ne poglablja v sporočilo predstave, temveč se prepusti trenutku."

Tehnik je ogromno.
Maja Modrinjak
Nastop učenk Plesne izbe leta 2002, za katerega je koreografijo pripravila Mojca Ussar.
Sašo Bizjak
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta