Prva milijarda za Barbie: Katarza s "problematično" lutko

Saša Britovšek Saša Britovšek
20.08.2023 03:00

Komedija režiserke in scenaristke Grete Gerwig se je že pridružila ekskluzivnemu klubu filmov, ki so zaslužili več kot milijardo dolarjev.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Greta Gerwig in Margot Robbie
Profimedia

Krožijo govorice, da ko je Margot Robbie, avstralska igralka, producentka in prva zvezda filma Barbie, produkcijski hiši Warner Bros predstavila svojo idejo o komediji, je vodilne pridobila tako, da jim je zagotovila, da bodo z njim zaslužili milijardo dolarjev. Prejšnji teden se je izkazalo, da je imela prav. Rožnata komedija je po treh tednih predvajanja v kinematografih prinesla 1,19 milijarde dolarjev. Mejnik milijarde dolarjev je v filmski zgodovini doslej uspelo preseči triinpetdesetim filmskim projektom.

Med milijarderji je kar nekaj filmov, za katere bi težko rekli, da so umetniški presežek; niti kulturni ali popkulturni niso, morda zgolj populistični. Kar dva iz tega kluba sta iz franšize Transformers - Transformerji 3 in Transformerji: Doba izumrtja, dva tudi iz serije animiranih filmov Jaz, baraba. Tam je še pet Disneyjevih filmov - Pirati s Karibov (Mrtvečeva skrinja in Z neznanimi tokovi), animirani Lepotica in zver, Aladin ter Alica v čudežni deželi. Pa Jurski park, pet filmov Vojne zvezd in petnajst filmov o superjunakih, od katerih je kar enajst Marvelovih. Agent 007 iz leta 2013 Skyfal je v tej druščini kar izstopajoča izjema. Najstarejši film na seznamu je iz leta 1993, medtem ko pri izračunih ni upoštevane inflacije, sicer bi se na njem znašli še legendarne klasike, kot sta Moje pesmi, moje sanje in V vrtincu.

Med filmskimi milijarderji nepričakovano tudi Barbie
Profimedia

So pa le trije filmi, ki so jih sorežirale ženske - pred Barbie in režiserko Greto Gerwig. Oba filma Ledeno kraljestvo in Stotnica Marvl. V tem trenutku je Barbie največja uspešnica, ki jo je režirala ženska, s čimer je zrušen rekord režiserke Patty Jenkins z nepremagljivo bojevnico Čudežno žensko.

Kdo je zakrivil Barbie

Štiridesetletna ameriška režiserka Greta Gerwig ima za seboj filme "za subtilno žensko dušo", pa naj gre za komedije ali pretresljive drame, kot sta Čas deklištva in Lady Bird. A že ko je odjeknila novica, da se bo lotila filma o najbolj slavni lutki, suhici Barbie, je bilo jasno, da to ne bo zgolj komedija o samozadostni blondinki. V nasprotju s filmi o superjunakinjah in princesah glamurozna lutka nima svoje osnovne zgodbe kot stripovske ali knjižne junakinje. O čem bi lahko Gerwigova in njen (življenjski in filmski) partner Noah Baumbach napisala scenarij o roza oblekah, roza avtomobilu, roza hiši, skratka življenju v rožnatem? Vse do svetovne premiere 21. julija je bilo težko najti odgovor, a (predvsem) ljubitelji režiserkinega dela so verjeli v njeno intelektualno noto in izjemno sporočilnost.

Takoj je postregla z referencami na izjemno filmsko klasiko Stanleyja Kubricka iz leta 1968 (2001: Vesoljska odiseja). Dodala je zvezdniško igralsko zasedbo z Margot Robbie in Ryanom Goslingom v glavnih vlogah (ko bi šlo za povprečen šund, vlog zagotovo ne bi sprejela, ali pač?), izbrano glasbo in premišljene koreografske vložke, nadstandardno kostumografijo. Ogledalo vsakdanjim bizarnostim našega sveta je postavila jasno in s tem verjetno prepričala o ogledu filma tudi tiste, ki so ob novici, da prihaja filmska Barbie, le zavili z očmi.

Ken in Barbie, Ryan Gosling in Margot Robbie, v filmu postrežeta z duhovitimi šalami in citati iz legendarnih filmov
Profimedia

Nekaj anarhičnega, nekaj katarzičnega

"Želel sem narediti nekaj anarhičnega in divjega, smešnega in katarzičnega. Izjemno je opazovati, da so prav te moje zamisli res tako sprejete," je nekaj dni po svetovni premieri povedala režiserka, ko so v filmskih blagajnah že cingljali zvončki dobička.

Pod svojo zunanjostjo, obloženo s sladkarijami, se Barbie v podobi modrooke Margot spopade z vprašanji, kot so seksizem, netolerantnost in lastna volja, prepoznava pasti kapitalizma in ukalupljenih vzorcev. Režiserka je svoja osrednja zvezdnika opremila s presenetljivo duhovitimi šalami, citati iz legendarnih filmov in TV-serij, ki gledalca dobesedno šokirajo.

Že pregled filmske kariere režiserke Greta Gerwig je dal vedeti, da bo v projekt kljub rožnatemu življenju "problematične" lutke vnesla globino, občutljivost in raziskovanje vprašanj in odnosov. Njen edinstveni smisel za humor, pozornost na detajle in strast do zgodovine, tudi kulturnega vpliva Barbie, prinašajo določeno težo konceptu, ki bi bil v rokah drugega režiserja kdo ve kakšen.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta