(KINO) Akcijska mojstrovina

Matic Majcen Matic Majcen
12.07.2024 06:25

Jutri, 21:00, Letni kino Minoriti

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Anya Taylor-Joy kot Furiosa
Letni Kino Minoriti

Dva meseca po svetovni premieri filma Furiosa v Cannesu je zdaj po opravljeni svetovni distribuciji že jasno, da bo šlo za precej velik finančni fiasko. Celovečerec režiserje Georgea Millerja je do tega tedna komajda pokril svoj približno 170 milijonov dolarjev visok proračun in če v to vključimo še stroške promocije, to pomeni, da bo studio Warner z njim imel večdesetmilijonsko izgubo. Skupaj s filmom Obzorje: Ameriška saga režiserja Kevina Costnerja je Furiosa nepričakovano postal največji finančni neuspeh poletne filmske sezone in znak, da ima avtorski pristop k žanru danes omejen komercialni potencial. In tukaj je dobra plat tega: kot že velikokrat v zgodovini se bo očitno tudi pri Furiosi pokazalo, da je finančni neuspeh zgolj slab začetek, ki pa na dolgi rok vodi h klasičnemu statusu filma. Spomnimo, da so tudi filmi kot Iztrebljevalec (1982), Kaznilnica odrešitve (1994), Klub golih pesti (1999), Zodiak (2007) in Iztrebljevalec 2049 (2017) sprva razočarali na kino blagajni, a so se na dolgi rok vpisali med najboljše filme vseh časov. To pa je tudi popotnica, s katero bomo Furioso nocoj gledali v Letnem kinu Minoriti. Ne gre za zaključek poti tega filma, ampak njegov pravi začetek. Tako kot vsi dosedanji filmi franšize Pobesneli Max je tudi Furiosa polnovredna akcijska mojstrovina, ki jo lahko že zdaj uvrščamo med najboljše filme tega žanra vseh časov. Neverjetno je, kako 79-letni avstralski režiser film za filmom najde način, kako to post-apokaliptično pripoved in njeno ikonografijo nadgrajuje v nove in nove preobrazbe, s čimer venomer deluje sveže in vznemirljivo. Nenazadnje tudi z igralsko zasedbo: najboljši dokaz, za kako sijajen film gre, je bržkone ta, da v njem nihče zares ne pogreša Mela Gibsona kot izvirnnega Maxa. Anya Taylor-Joy, Tom Burke in Chris Hemsworth so ikone novega časa. Če kdo, potem prav Miller bolj kot katerikoli drug režiser razume, da mora franšiza iti v korak s časom. Zdaj le upamo, da studio zaradi skromnega finančnega rezultata ne bo določil, da je Furiosa tudi zadnji film franšize.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta