Pianist in dirigent Davorin Mori, Korošec, ki že nekaj let živi v Avstriji, se je pred dnevi vrnil z mednarodnega dirigentskega tekmovanja Malta, ki je bilo zaradi slabe covid situacije v Valletti prestavljeno v Kijev. Povabljenih je bilo 24 dirigentov iz Italije, Poljske, ZDA, Južne Koreje, Kitajske, Nemčije, Ukrajine, Francije, Finske, Avstrije, Švice in Belgije. Davorin Mori je tam doživel velik uspeh, saj je bil eden od petih finalistov tekmovanja, ki ga je skozi štiri etape spremljal kijevski simfonični orkester.
Davorin Mori je srednjo glasbeno šolo obiskoval v Mariboru, nato je študiral klavir in dirigiranje na deželnem konservatoriju v Celovcu, nadalje pa klavir na Mozarteumu v Salzburgu. Trenutno študira dirigiranje na Univerzi na Dunaju. Glasba je del njegove družine že od nekdaj, pravi. "Prihajam iz polglasbene družine, če lahko tako rečem, godba na pihala je v družini že več generacij. Imam tudi dva brata, starejši je harmonikaš in na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor poučuje harmoniko. Bil mi je vzgled že od malega, sam pa sem se odločil za klavir. Že v zadnjem letniku srednje šole sem iskal možnosti, kako naprej z glasbo, zato sem izbral konservatorij v Celovcu in našel super profesorja. Sprva sem študiral le klavir, potem pa vpisal dirigiranje, a mi je profesor govoril, da se moram najprej naučiti dirigirati svojim desetim prstom, preden pride na vrsto orkester. Zato sem se intenzivneje posvečal klavirju, ko pa sem študij nadaljeval v Salzburgu, sem se odločil, da je čas za resno dirigiranje, in odšel na študij na Dunaj."
Tam je zdaj že četrto leto, z ženo in hčerkama živi v Liezenu. Ob študiju in koncertiranju dva dni na teden posveča poučevanju drugih in potuje v različna avstrijska mesta. V tem času je ustanovil komorni orkester, je pa tudi član slovenskega kvinteta Piazzolleky. Dirigiranje, klavir in poučevanje - to je moja sveta trojica, pove. Leta 2019 je bil asistent Thomasa Langa, glavnega zborovodje v Dunajski državni operi. "Lang je prišel pred desetimi leti iz Nemčije in prevzel to vlogo. Opera ima štiri zbore in dela je ogromno. Dunajska opera ima skoraj vsak dan predstavo in potrebuje različne zasedbe, vsi pevci pa morajo biti pripravljeni, da imajo naštudiran ves program. Njegov asistent je imel projekt v Mehiki in Lang se je takrat spomnil name.
Slišal me je namreč na sprejemnih izpitih na univerzi in menda sem takrat odlično igral klavir. Poklical me je in vprašal, ali sem pripravljen. Takega vabila seveda ne zavrneš, je pa res, da so me profesorji takrat opozorili, da če bom slab, me tudi ne bodo več vabili. Zato je to bil zame velik pritisk. Ampak sem šel tja in vodil vaje. Sicer še neuradno, ker je vse v zraku zaradi korone, se tja spet vračam jeseni."
A njegova letošnja zgodba o uspehu je gotovo Kijev. "Zaradi vedno več koncertov in vedno več povpraševanja sem se odločil, da je čas tudi za tekmovanje. To bi moralo biti že januarja, a so ga prestavili v marec, z Malte pa nato v Kijev, kjer je tamkajšnja akademija za glasbo ponudila prostor, simfonični orkester pa je bil pripravljen prevzeti vlogo orkestra. Teh dirigentskih tekmovanj je sicer več, to pa je dokaj novo. A se šteje za veliko tekmovanje, ker ima štiri etape. In od začetka do konca ga spremlja simfonični orkester, kar tudi ni v navadi. Po navadi so tri etape s klavirjem, šele nato pride orkester. Prijavilo se je 24 dirigentov s celega sveta, jaz edini iz Slovenije, praktično tudi edini iz Avstrije. Najprej so me zaradi stalnega naslova napisali pod Avstrijo, tako je bilo tri etape. Ko sem jim na koncu povedal, od kod sem, pa so celo rekli: 'Slovenija je v finalu.' Gre za sistem izpadanja, v zadnji etapi, v finalu, nas je bilo pet. To je bil zame velik uspeh. Resda nisem dobil nagrade kot prvi trije, ampak biti finalist v glasbenem svetu ni isto kot pri konjskih dirkah. Imam občutek, da se v našem svetu ne more ocenjevati le po neki x-osi, nujno tudi po y, saj je vsak od nas drugačen in prihaja iz drugačne šole. Dunajčani imajo svojo, Italijani in Francozi tudi. In pri žiriji je pomembno oboje, dirigiranje in osebnost. To je zanje težka naloga. Zdi se mi, da so na koncu zmagale osebnosti, kajti nagrajeni kolegici in kolega so odlični dirigenti. Že ko se pojavijo na odru in še preden dvignejo dirigentsko palico."
Zaradi koronačasa, v katerem smo, je mnogo načrtov za zdaj še nejasnih. Sicer ne spremlja politike, prizna, a občutek mu pravi, da v državi ne vedo, kako bodo naprej, kot da jim je zmanjkalo načrtov. "Bomo videli, kako bo v naslednjih mesecih. Lani poleti je bilo v Avstriji vse odprto, imeli smo veliko koncertov in res sem bil vesel, ker vem, da tega v Sloveniji ni. Poletni festivali v Avstriji so zelo pomembni. Jeseni vodim tudi produkcijo operete. Ker gre za moje prvo umetniško vodenje, upam, da bomo lahko delali," optimistično sklene glasbenik.