(FOTOGRAFSKA RAZSTAVA) Umetniki v ateljeju pred objektivom Tihomirja Pinterja

Mario Berdič Codella
06.10.2022 06:05

Mojster fotografije Tihomir Pinter se v galeriji Društva likovnih umetnikov Maribor predstavlja z izborom klasičnih portretov in hkrati žanrskih upodobitev likovnic in likovnikov v ustvarjalnem procesu.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Tihomir Pinter: Lučka Falk, 2022
Tihomir Pinter

Mojster Tihomir Pinter skozi vse ustvarjalno obdobje ostaja zvest analogni črno-beli fotografiji. Leta 1983 se je v Mariboru prvič predstavil z razstavo iz cikla Umetnik v ateljeju, nato pa leta 2003 s portreti pesnikov v razstavišču Univerzitetne knjižnice Maribor in s portreti glasbenikov v Novem salonu Rotovž UGM. Tokratna razstava v skladu s konceptom Festivala fotografije predstavlja hommage klasični ČB-fotografiji, a hkrati tudi pomembnim domačim likovnim ustvarjalkam in ustvarjalcem, ki jih Tihomir Pinter spremlja skozi desetletja, zato je tokratno razstavo zasnoval v treh delih.

V zgornji etaži so tako na ogled tako imenovani vintage printi, torej portreti, nastali v letih 1980-1983. V spodnji etaži so najnovejše fotografije mariborskih likovnikov, ki jih je posnel letos, na svojem večmesečnem pohodu po ateljejih. Tretji del razstave predstavljajo fotografske "art books" s še več fotografijami likovnic in likovnikov, tako da ta zares posebna razstava vzbuja nostalgične občutke tako pri upodobljencih kot obiskovalcih. Ker tudi sam rad ustvarja "lastnoročno", brez digitalnih pripomočkov, je njegov vzor "ročnega delavca" akademski kipar in grafik Samuel Grajfoner, ki mu je Tihomir Pinter tokrat posvetil tri detajle, s poudarkom na umetnikovih rokah oziroma dlaneh, ki nanašajo barvo na matrico.

Tihomir Pinter ob fotografiranju likovnikov skuša vzpostaviti oseben, intimen odnos, zato najraje dela posnetke med njihovim ustvarjanjem, ko so najbolj skoncentrirani, sredi delovnega procesa, v delovnih oblekah, popacani z barvo, s čopičem ali dletom v rokah, neurejeni, četudi rad pove, da je številne umetnike težko pregovoriti, naj bodo neposredni in spontani. Razstava bo na ogled še do 17. oktobra.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta