Maša Grošelj v Žalostinkah iz srca Evrope
Kristian Smeds: Žalostinke iz srca Evrope, monodrama, prva slovenska uprizoritev, koprodukcija SLG Celje s Sadsongskomplex:fi, Mali oder, premiera 23. septembra, ogled reprize 29. septembra.
Sonja Marmeladova v novem svetu priložnostno uči glasbo v vrtcih (lik dobre ženske ostaja povezan s skrbjo za nemočne, njen status pa ostaja prekaren), Raskolnikov pa skozi njena usta napove, da danes o umorih izkoriščevalcev razmišlja "ves pozabljen narod / na trohnečem podeželju in / v plesnivih predmestjih: / vsi mi neumneži, tepci, lenobe, / vsi mi, ki ne znamo/ igrati na prave karte". Vendar se zdi, da ne Sonjin novi-stari položaj ne evropski socialni sod smodnika ne prerasteta iz opazke v bolj zavezujočo dramsko ali uprizoritveno sporočilo. Po ogledu uprizoritve ostaja predvsem vtis formalne vaje v stilu iz Dostojevskega, obnove z drugega zornega kota z nekaj aktualnimi dodatki.
Sonja Marmeladova v novem svetu priložnostno uči glasbo v vrtcih (lik dobre ženske ostaja povezan s skrbjo za nemočne, njen status pa ostaja prekaren), Raskolnikov pa skozi njena usta napove, da danes o umorih izkoriščevalcev razmišlja "ves pozabljen narod / na trohnečem podeželju in / v plesnivih predmestjih: / vsi mi neumneži, tepci, lenobe, / vsi mi, ki ne znamo/ igrati na prave karte". Vendar se zdi, da ne Sonjin novi-stari položaj ne evropski socialni sod smodnika ne prerasteta iz opazke v bolj zavezujočo dramsko ali uprizoritveno sporočilo. Po ogledu uprizoritve ostaja predvsem vtis formalne vaje v stilu iz Dostojevskega, obnove z drugega zornega kota z nekaj aktualnimi dodatki.