Odločili smo se, da si bomo privoščili enega ključnih Molièrovih tekstov, ki velja za najboljšo, najzahtevnejšo in najzagonetnejšo njegovo igro. Ker se ves čas sprehaja po dveh tirih – komičnem in tragičnem," pred premiero tragikomedije pravi dramaturginja Alja Predan. "Vsi smo se zavedali, da je to magistralen tekst, genialen avtor, delo, ki ga moramo globoko spoštovati, razumeti, ga ne poskušati ignorirati, zaobiti ali bognedaj biti modrejši od teksta," trimesečne intenzivne priprave na predstavo strni Predanova.
Režiserka napoveduje "vsa izrazna sredstva, ki so gledališču na voljo"
Neolepšani podtoni
Režiserka Nina Rajić Kranjac v uprizoritvi tragikomedije, v kateri se tudi po 300 letih najde vsak, obljublja vsa izrazna sredstva, ki so gledališču na voljo. Poleg scenografije, ki ne orisuje prostora in časa, temveč notranje stanje lika in družbe, ter gibanja, ki je preplet Molièrovega in našega časa, je posebej zgovoren jezik. "Treba se je pripraviti na starokopitni jezik z ogromno olepšavami, ki nam je danes že tuj. Če kje, je tu najbolj upravičen verz. Kajti znotraj vseh cvetličenih monologov, dialogov in razvitih misli, ki so že skoraj poezija, se skrivajo podtoni, ki pa so, če bi jih prevajali v konkreten prozni tekst, zelo kratki, jasni in niti najmanj tako lepi in odišavljeni," poudarja režiserka.
Večna dvoličnost
Čeprav dvoličnost, hinavščina in sprenevedanje v igri ponudijo odlične priložnosti za komedijo, Nina Rajić Kranjac opozarja, da bodo gledalci, če bodo pričakovali komedijo, ki jih bo hranila s pozitivnim pogledom na življenje, razočarani. "Nastavlja nam vprašanje pretvarjanja in uprizarjanja naših lastnih življenj. Problemi, ki jih igra odpira, niso problemi Molièrja, baroka ali katerega drugega časa, ampak so današnji problemi," se strinja Predanova.
Posebej izpostavljena je tudi tematika neenakopravnosti žensk, ki je še zelo aktualna. V celjski uprizoritvi so sicer glavni poudarek namenili Celimeni, mladi vdovi, s katero ljubimka Alcest, lik, ki ga je avtor oblikoval po sebi. Molière je bil namreč v času Ljudomrznika poročen z dve desetletji mlajšo igralko. Celimeno in Alcesta bosta na odru upodobila Nataša Keser in Blaž Dolenc.
Ustvarjalci predstave
Režiserka predstave je Nina Rajić Kranjac, dramaturginja Alja Predan, scenografka Urša Vidic, kostumograf Andrej Vrhovnik, avtor glasbe Branko Rožman, koreografka pa Tanja Zgonc. V Ljudomrzniku igrajo Blaž Dolenc, Nejc Cijan Garlatti, Nataša Keser, Aljoša Koltak, Tanja Potočnik, Lučka Počkaj in Damjan M. Trbovc.