(PRED PREMIERO) Homo faber: opera rokodelcev

P. V.
07.12.2023 06:05

V produkciji Carmine Slovenice bo v soboto v Minoritski cerkvi premiera nove transdisciplinarne opere z naslovom Op. 1: homo faber, ki v ospredje postavlja idejo rokodelstva.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Glasba in zvoki, ki nastajajo ob delu in opravilih, se prepletajo, plastijo in ustvarjajo kompleksen zvočni dogodek. 
Dorian Šilec Petek

Predstava, ki sta jo zasnovala skladatelj Izidor Leitinger in dirigentka ter režiserka Karmina Šilec, briše tradicionalne meje med rokodelstvom/obrtjo in sodobno umetnostjo, so zapisali v sporočilu za javnost. Glasbeno-scensko delo različne elemente (zvok, gib, podobo), ki nastajajo ob izvajanju rokodelskih opravil, razume kot inspiracije za razvoj inkluzivne odrske kompozicije. Ta vključuje neobičajne kombinacije zvočnih elementov, soredja fragmentov iz človekove dejavnosti v preteklosti in v sedanjosti ter skozi dialoge glasbe in besede, analognih in digitalnih zvokov, zgodovinskih in sodobnih elementov ustvarja vizualne in zvočne interakcije. Projekt vodi ideja o povezovanju na videz nepovezljivih medijev: glasba in zvoki, ki nastajajo ob delu in opravilih, se prepletajo, plastijo in ustvarjajo kompleksen zvočni dogodek. Ob glasbenem delu, ki temelji na elektronski glasbi (Izidor Leitinger), glasu (vokalna skupina Fantje na vasi) in različnih glasbilih (Boštjan Gombač), v projektu sodelujejo tudi obrtniki, rokodelci in kmetje, ki opravljajo svoje poklice.

Karmina Šilec o projektu pravi: "Op. 1: homo faber je hibridno delo, projekt glasbeno-vizualne oblike, ki ruši meje med področji in skuša biti prostor za odpiranje misli, dojemanja, izkušenj. V uprizoritvi so povezani raznoteri izrazi: opravljanje različnih del in opravil, petje, beseda, podoba; njihov spremenljivi spoj pa ustvarja različne pomenske ravni. Op. 1: homo faber se osredotoča na intimno povezavo med roko in glavo. Njuno subtilno razmerje se pojavlja na navidezno različnih poljih, kot sta denimo obdelovanje lesa in igranje basklarineta. Ta odnos izvajalca kliče k samemu sebi preko delovanja telesa skozi nabor specializiranih gibov in po poti pogosto matematično natančnih misli. Hkrati pa kliče njegovemu umu (mentalnemu delu), naj miruje in ne miruje hkrati ter se v celoti posveti nalogi in sprejme samega sebe v tem procesu.

Transdisciplinarno opero Op. 1: homo faber navdihujejo ljudje, ki se ukvarjajo z na videz monotonim ali nevarnim ali zapletenim delom; vsem pa je skupen izraz na obrazu, ki teži k zbrani spokojnosti. Gre za občutek miru in umirjenosti, izhajajoč iz dobro urejenega, discipliniranega dela, opravljenega s tihim in zadovoljnim umom. Projekt skuša spremeniti pogled na nekaj, oziroma podpreti preživetje tega, kar morda danes nima več razloga obstajati."

Karmina Šilec: "Op. 1: homo faber navdihujejo ljudje, ki se ukvarjajo z na videz monotonim ali nevarnim ali zapletenim delom; vsem pa je skupen izraz na obrazu, ki teži k zbrani spokojnosti."
Dorian Šilec Petek

Izidor Leitinger: "Pri ustvarjanju glasbe za Op. 1: homo faber sem primarno želel ustvariti zvočni prostor za sobivanje rokodelcev, elektronske glasbe, akustičnih instrumentov in glasov, izogibal sem se hierarhičnim kompozicijskim pristopom. Po večini nisem iskal ritmične usklajenosti v kompoziciji, saj verjamem v zmožnost sočasnega obstajanja dveh prepričljivih idej, v kar me vodi predanost, potopljenost in zavzetost mojstrice, mojstra rokodelstva in glasbenega ustvarjalca." 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta