Programska koordinatorka platforme Trigger Barbara Poček je na včerajšnji tiskovni konferenci spomnila, da je platforma nastala leta 2019 z željo, da prostor slovenske neodvisne produkcije odprejo mednarodnim gostom ter omogočijo lokalnim umetnikom na domačem terenu stik z mednarodnim okoljem. Glavni strateški cilj platforme je po njenih besedah izboljšati konkurenčne možnosti za slovenske umetnike na mednarodnem trgu, izboljšati položaj za slovenske producente s področja neodvisne uprizoritvene produkcije ter izboljšati možnosti distribucije neodvisne produkcije s področja uprizoritvenih umetnosti, nacionalno in mednarodno.
V sklopu letošnjega Triggerja gostijo 23 programerjev - kuratorjev različnih tujih festivalov, agentov, specialistov za distribucijo in mednarodna sodelovanja - ter več kot deset domačih gostov. Program Trigger se bo začel danes dopoldan na Intimnem odru GT22 v Mariboru s ciklom gledaliških esejev Takorekoč: Blaž Šef: Pet načrtov mikroglobalizacije. Sledila bo okrogla miza Decentralizacija gradnje občinstva: izkušnje in navdihi, ki jo bosta moderirali Alma R. Selimović in Nika Bezeljak.
Ker v Sloveniji decentralizacija ostaja na deklarativni ravni, na okrogli mizi ne bo toliko pogovora o sistemskih rešitvah, ampak se bodo osredotočili na že obstoječe prakse ter možnosti, ki so prepoznane kot potenciali, da bi se znotraj sektorja sami začeli povezovati in udejanjati decentralizacijo. Torkov program se bo nadaljeval s predstavo Kako smo prišli do sem? v mariborskem Sodnem stolpu.
V diskurzivnem programu je Barbara Poček izpostavila razpravo o dekolonizaciji estetik, na kateri bodo sodelovali predstavnica francoske organizacije za distribucijo ONDA Geoliane Arab, Urška Brodar iz Slovenskega mladinskega gledališča in umetniški vodja festivala za uprizoritvene umetnosti Spring v Utrechtu Grzegorz Reske. Izpostavila je tudi delavnico Moč in sprememba, ki jo bo vodila kreativna producentka in režiserka iz Sydneyja Pippa Bailey in ki bo naslovila, kako lahko kreativni sektor postane gonila sila sprememb.