Prvič v zgodovini prihaja v Slovenijo največja legenda operne scene Plácido Domingo, slavni španski (po materi pa baskovski) tenorist. Je eden najvplivnejših opernih pevcev v zgodovini, pa tudi dirigent in vodja znamenite LA Opere v Los Angelesu in Opere v Washingtonu. Domingo je fenomen predvsem zato, ker je ohranil glas do šestinsedemdesetih let. Pravočasno je postal baritonist in ob pravem časi začel tudi dirigirati in voditi operne hiše. Ima temen, dramatičen glas z velikim razponom in je izvrsten igralec. Ob petdesetletnici svoje pevske kariere prihaja končno tudi v Slovenijo. V Areni Stožice se bo 20. januarja 2018, na predvečer svojega 77. rojstnega dneva, predstavil s popularnim repertoarjem, odlomki iz njegovih opernih vlog. Nastopil bo ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in s posebnimi gosti.
Največji po dolžini in širini
Domingo ruši vse rekorde nastopanja "po dolžini", pa tudi "po širini", torej po številu let nastopanja in po številu predstav ter naslovov oper in operet, v katerih je nastopal v glavnih vlogah.
Zakaj je ravno njemu uspelo, kar drugim opernim pevcem in pevkam ni? Odgovor je najbrž v disciplini, v načinu življenja z glasbo, zlasti z opero, v nadzoru telesa, celotnega "sistema", ki je potreben za končni glasovni odrski efekt, porazdelitev moči in energije, varčevanje z glasom na vajah, ko je dovolj markiranje. Tega nista počela na primer Maria Callas in Mario del Monaco, zato sta prehitro izgubila glas.
Zakaj je ravno njemu uspelo, kar drugim opernim pevcem in pevkam ni?
Nogometni navdušenec
Domingo se je rodil pevcema španske operete – zarzuele – v Madridu, otroštvo je preživel v Mehiki, kjer je leta 1959 pel manjšo vlogo v Rigolettu. Resno se je začelo maja 1961 z Alfredom iz Traviate v mehiškem Monterreyu. Z mehiških odrov ga je pot vodila najprej v ZDA, kjer je nastopal v glavnih tenorskih vlogah. Leta 1967 je prvič nastopil v dunajski državni Operi, 1968. pa že v Metropolitanski operi. V Evropi je pel na najpomembnejših opernih odrih - London - Covent Garden, Milano - La Scala, Dunaj, Salzburg, Bayreuth ... Leta 1990 je na odprtju svetovnega nogometnega prvenstva nastopil z Lucianom Pavarottijem in Josejem Carrerasom.
Najslavnejši trojček - tenorski, nogometni
Najslavnejši trojček na največjih nogometnih spektaklih je bil seveda nenogometni: Luciano Pavarotti, Placido Domingo, Jose Carreras. Najslavnejši trije tenorji so dobili dostojne naslednike na igrišču, v virtuozih v kopačkah: Lionel Messi, Neymar in Luis Suarez.
Kot je bila sloga med tenorji, Špancema in Italijanom, je bila tudi imenitna uigranost, sodelovanje in razumevanje Argentinca iz Rosaria, Urugvajca iz Salta in Brazilca iz Mogija das Cruzes.
Dunaj, Verona - ob jubileju
V glavni vlogi baritona se je prvič preizkusil 2009. v operi Simon Boccanegra v Berlinu, v režiji slovitega nemškega režiserja Petra Steina. Od takrat je nastopil v baritonskih vlogah Verdijevih del: Rigoletto, I Due Foscari, La Triviata, Nabucco, Giovanna d'Arco, Trubadur, Macbeth in Ernani.
V sezoni 2016/17 je dirigiral izvedbam oper Romeo in Julija ter Tosca na Dunaju, Hoffmanove pripovedke v Los Angelesu in Don Giovanni v Metropolitanski operi v New Yorku. Letos je nastopil v operi Macbeth v Pekingu, Los Angelesu, na Dunaju in v Madridu, v Nabuccu v New Yorku ter La Traviati v Valenciji in Münchnu. Junija je v Dunajski državni operi prepeval svojo 148. vlogo – kot Rodrigo je nastopil v operi Don Carlo. V Državni operi so v času festivala zaznamovali petdesetletnico nastopanja, v tej operni ustanovi enega najbolj priljubljenih pevskih umetnikov. V Državni operi je debitiral 19. maja 1967 v vlogi Don Carla v istoimenski Verdijevi operi. Za svoj jubilej si je izbral isto Verdijevo opero, vendar tokrat baritonsko vlogo Carlovega prijatelja markiza Pose. Do danes je na Dunaju nastopil 252-krat v 34 vlogah.
Letos so ob 50-letnem jubileju nastopanja posebni celovečerni gala koncert posvetili Domingu tudi v veronski Areni.
Sabina Cvilak in Domingo
Od slovenskih opernih pevcev je z Domingom sodelovala mednarodno uveljavljena mariborska sopranistka Sabina Cvilak. Leta 2007 jo je povabil v njegovo washingtonsko narodno opero, debitirala je v Puccinijevi La Boheme v vlogi Mimi, ki jo pravkar pripravlja na mariborskem opernem odru SNG. V Washingtonu je pod dirigentskim vodstvom Placida Dominga nastopila z Andreo Bocellijem v Rossinijevi Petite Messe Solennelle.