Letošnja 37. edicija Slovenskih glasbenih dnevov (SGD) bo med 21. in 26. marcem. Na šestih koncertih se bodo ob novitetah, ki bodo krstno izvedene, poklonili skladatelju Lojzetu Lebiču in nekdanjemu snovalcu SGD, lani umrlemu muzikologu Primožu Kuretu. Na tradicionalnem mednarodnem simpoziju bodo letos preučevali položaj glasbene kritike nekoč in danes. Jernej Weiss, vodja mednarodnega simpozija, na katerem bo sodelovalo 27 udeležencev iz enajstih držav, je povedal, da kritika resne glasbe razen v nekaterih posamičnih raziskavah še ni bila podrobneje obravnavana, je pa globalno doživela tektonske spremembe. Od časopisnega žanra v 19. stoletju, ko so bile kritikam namenjene celotne strani, se je skrčila na nekatere medije, v sodobnem času pa tradicionalne medije nadomeščajo novi. Kot bodo pokazali referati, gre za vsesplošen fenomen, je povedal Weiss.
Med gosti simpozija je tudi najbolj znano kritiško ime v ZDA, Alex Ross iz New Yorka (avtor megauspešnice Ostalo je hrup). Simpozij bo v novih prostorih Akademije za glasbo v Kazini, kjer bosta na sporedu tudi okrogli mizi o trenutnem stanju in možni prihodnosti glasbene kritike v Sloveniji ter o ženskah v glasbi, na kateri bodo z domačimi in tujimi gostjami predstavili najnovejše monografske publikacije. Ob zaključku dvodnevnih razprav pa bodo predstavili še monografijo ob 70-letnici Festivala Ljubljana.
Otvoritev s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija
Festival bo danes v Cankarjevem domu odprl Simfonični orkester RTV Slovenija s koncertnim poklonom skladatelju in pedagogu Lebiču. V integralni različici bo prvič zazvenelo njegovo orkestrsko delo Cantico I in Cantico II, ki na ta način še ni bilo izvedeno. Na sporedu bosta še deli Glasovi za godala, tolkala in brenkala ter Uvertura za tri instrumentalne skupine. Vodenje koncerta so zaupali dirigentu mlajše generacije Davorinu Moriju.
Drugi koncertni poklon dr. Primožu Kuretu bodo jutri v Slovenski filharmoniji izvedli Simfonični orkester SNG Maribor, dirigent Simon Krečič in sopranistka Sabina Cvilak. Pripravili so spored del, ki bo odseval tudi njegove glasbene interese, med drugim glasbo Gustava Mahlerja, ki ga je raziskoval, Marija Kogoja in Nine Šenk.
Kritika resne glasbe je globalno doživela tektonske spremembe
Društvo slovenskih skladateljev se bo v SGD vključilo s ciklom Koncertni atelje, v katerem bosta nastopila sopranistka Maria Leben in hamonikar Klemen Leben, ter z Nočjo slovenskih skladateljev, ki bo tokrat vsebovala 14 novitet. Izvajala jih bosta Pihalni kvintet Ariart in Godalni kvartet Dissonance.
S koncertom v Posavskem muzeju Brežice se bo SGD pridružil tudi ansambel za staro glasbo Musica cubicularis, ki bo poustvaril motete iz zbirke Harmonia concertans baročnega skladatelja Isaaca Poscha, ki je deloval na ozemlju današnje Slovenije, med njimi nekatere motete, ki so jih nedokončane našli na Saškem.
Festival bo 26. marca sklenil koncert v sodelovanju z Glasbeno matico Ljubljana. Mezzosopranistka Barbara Jernejčič Fürst in avstrijski kvartet glasbenic Airbone extended, v katerem deluje tudi harfistka Tina Žerdin, bosta predstavila samospeve skladateljev različnih generacij v novodobni obliki.