Forum nove glasbe: Povezave glasbe in medijev

M. H.
11.11.2021 05:51

Letošnja kuratorka festivala, ki bo med 12. in 27. novembrom, je nemška skladateljica nizozemskih korenin Iris ter Schiphorst

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj

Iris ter Schiphorst

FNG

Festival Forum nove glasbe, dedič festivala sodobne glasbe Slowind, bo v drugi ediciji v živo (po lanski spletni izvedbi) med 12. in 27. novembrom. Ponudil bo v dveh tednih šest koncertov. Začenja se jutri v Slovenski filharmoniji s predkoncertnim pogovorom. Muzikolog dr. Gregor Pompe, ki poleg skladateljic Nine Šenk in Larise Vrhunc iz Glasbenega društva OHO umetniško vodi festival, pravi, da je lanska izkušnja pokazala, da je kljub izgubi avtentične izkušnje koncertnega dogajanja v živo od številnih predpisov in omejitev utrujeno občinstvo očitno pripravljeno tudi na takšno koncertno pretakanje. Število obiskovalcev spletnih koncertov je bilo zelo visoko, tudi mednarodno obarvano. Utrdilo jih je v prepričanju, da podoben festival, namenjen sodobni glasbi, potrebujemo, in da je občinstva več, kot včasih upamo.

"Odločili smo se, da zaporedna festivala postavimo v kontrastno optiko. Tako smo se z vzhoda obrnili proti zahodu, od skladatelja k skladateljici, od mlajše generacije k zreli. A ostala je skupna povezujoča zavezanost sodobnemu glasbenemu trenutku, aktualnim družbenim vprašanjem. Če je lanski skladatelj v žarišču, Ondřej Adámek, z naslovom foruma Telesna ura naznačil glavne značilnosti svoje glasbe, pa letošnja kuratorka, nemška skladateljica nizozemskih korenin Iris ter Schiphorst, v središče postavlja vprašanje povezav med glasbo in mediji. Njen opus pogosto izrablja različne tehnične inovacije in se hitro odziva na družbene problematike. Forum, kakršnega je oblikovala Schiphorst, razpira vpogled v dosežke hibridnih povezav in naslavlja njihovo povezanost s sodobnim družbenim okoljem, ki ga je zaznamovala prav poplava informacij v različnih elektronskih medijih, globalizacija trga in ideologij ter v zadnjem desetletju komunikacija prek različnih socialnih omrežij," pravi Gregor Pompe.

Na prvem koncertu (Idiosinkrazija: trije narodi, tri razumevanja časa in sveta?) bo mogoče premišljati o vprašanju, ali je dojemanje sveta in njegove časovnosti kako odvisno od nacionalnosti skladateljev, ki prihajajo iz treh različnih okolij – nemškega, grško-francoskega in slovenskega. Zelo podobno vprašanje – ali sta ob sodobni globalni povezanosti sploh še mogoči lokalna in osebna specifičnost – pa bo odpiral tudi četrti koncert (Raznolikost v digitalni dobi!?). Drugi koncert (Pluralizem, podaljšek, barva) bo odpiral nove horizonte, ki nastajajo s predrugačenjem in "podaljševanjem" obstoječih inštrumentov ali z odpiranjem svetu najrazličnejših aluzij. Slednje je značilno za eno izmed izstopajočih del glasbenega postmodernizma, Zimmermannov trio Prisotnost, ki poleg glasbenih citatov vsebuje tudi jasne literarne aluzije v obliki glasbenikov, ki hkrati reprezentirajo tudi like iz velikih literarnih del. Razširjanje in predrugačenje bo predmet tudi petega koncerta (Rastoča klavirska pokrajina – reference z vsega sveta), s skladbami, ki zvočne raziskave in modifikacije osrediščajo okoli klavirja. Tudi oba nočna koncerta je mogoče razumeti kot nekakšno "razširitev" – slogovno, žanrsko, konceptualno, medijsko-tehnično. Tretji koncert (Povratne informacije – v samoobrambo) je nastal v sodelovanju z Zavodom Sploh in bo predstavil dve novi deli umetnikov, ki jih sicer povezujemo s kontekstom sodobne improvizirane muzike (Tomaž Grom) ali s širše pojmovano konceptualno in pogosto socialnokritično zaznamovano večmedijsko umetnostjo (Nina Dragičević). Njuni deli bo mogoče razumeti kot povratno informacijo "akademskemu" svetu komponirane glasbe. Zadnji, šesti koncert (Lo-Tech) je namenjen delom, v katerih si skladatelji pomagajo z najbolj osnovnimi, nezapletenimi, enostavno dostopnimi tehničnimi pripomočki, ki v svoji idejnosti niso daleč od gibanj naredi-si-sam (DIY). Vsa izvajana dela bodo na slovenskih odrih zazvenela prvič, pri čemer bomo priča kar štirim krstnim izvedbam del slovenskih umetnikov (Bajde, Lebar, Grom, Dragičević), posebej zanimiva pa bo tudi prva večkanalna izvedba enega izmed ključnih del slovenske elektroakustične glasbe, Mavrice Milana Stibilja.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta