Scenaristka in režiserka Maja Weiss, protagonist Franc Zagožen in soscenaristka Nataša Konc Lorenzutti
Po predlanski premieri filma Smučarske sanje bo Festival dokumentarnega filma v Cankarjevem domu v Ljubljani znova odprl slovenski film. Čast je tokrat doletela celovečerec Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna režiserke in scenaristke Maje Weiss in soscenaristke Nataše Konc Lorenzutti. To je že drugi film te režiserke, ki odpira tematiko otrok, ki so jih okupatorji med drugo svetovno vojno ukradli slovenskim staršem, tokrat s poudarkom na tistih, ki so jih v okviru programa Lebensborn dali v posvojitev novim staršem v drugih državah. Pred premiero filma smo se z ustvarjalkama pogovarjali o filmskem projektu, ki zaradi svoje zgodovinsko-raziskovalne vloge odločno presega status običajnih dokumentarcev.
V nadaljevanju preberite:
- Kaj je režiserko vzpodbudilo, da je posnela še en film o ukradenih otrocih?
- Zakaj je bila za mnoge vrnitev v Jugoslavijo bolj travmatična od ugrabitve same?
- Zakaj mnogi posamezniki v času socializma o tem niso upali spregovoriti?
- Ali so ti ugrabljeni otroci v odrasli dobi našli svoj notranji mir?
- Zakaj se je ekipa odločila, da bo to prvi slovenski film s koloriziranim arhivskim gradivom?
V nadaljevanju preberite:
- Kaj je režiserko vzpodbudilo, da je posnela še en film o ukradenih otrocih?
- Zakaj je bila za mnoge vrnitev v Jugoslavijo bolj travmatična od ugrabitve same?
- Zakaj mnogi posamezniki v času socializma o tem niso upali spregovoriti?
- Ali so ti ugrabljeni otroci v odrasli dobi našli svoj notranji mir?
- Zakaj se je ekipa odločila, da bo to prvi slovenski film s koloriziranim arhivskim gradivom?