Mladi klasični mojstri

Mitja Gobec
25.07.2019 15:03

Cikel Klasični mojstri na Festivalu Arsana, 2. koncert: Duo Dendrocopos - Jan Čibej, tolkala, Luka Poljanec, tolkala; 3. koncert: Ansambel Illyrica - Nika Bauman, flavta, Hiwotte Tadesse, viola, Marko Ferlan, kitara, Iva Casian Lakoš, violončelo

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Umetnika sta predstavila osem tehtnih skladb solistično ali v duu.
Arhiv festivala

Slavnostna dvorana ptujskega gradu ni bila napolnjena do zadnjega kotička, kot radi napišejo novinarji popularnih koncertov glasbe. Nič hudega. Prišli so tisti, ki jim je mar za mlade in talentirane slovenske glasbene poustvarjalce.
V svojih zapisih sem že večkrat napisal besedo presežek ali vrhunskost. To velja tudi za ta koncert dua tolkalistov, diplomantov Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani, ki se jeseni odpravljata na podiplomski študij v München.
Spored je obsegal skladbe, ki sodijo po izvedbeni zahtevnosti v vrh tovrstne literature za uglašena tolkala (marimba, metalofon). Mlada umetnika sta predstavila osem tehtnih skladb solistično ali v duu. Naj naštejem avtorje: Adi Morag (1976): Oktobones – duo marimb; Ben Hamilton (1980): Interzones – metalofon; N. Martynciov: Tchik – mali boben; skladbo utemeljiteljice petoktavne koncertne marimbe, japonske skladateljice Keiko Abe (1937), ki jo imenujejo tudi "mama marimbe": Wind Sketch II – duo marimb; Bruno Mantovani (1974): Moi jeu – solo marimba; Grk John Psathas (1966): One study, one Summary – solo marimba; Nebojša Jovan Živković (1962): Ultimatum II – duo marimb. Dodala sta Tango Igorja Stravinskega – duo marimb. Tako lahko izpostavimo odlično skladbo skladateljice Abejeve, ki je edina pokazala nekoliko več inventivne melodike. Pa skladbo Moi jeu, komponirano v bitonalni tehniki – Luka Poljanec. Prav tako lahko izpostavimo izvedbo skladbe Tchik za mali boben – Jan Čibej, ter zadnjo, Živkovićevo skladbo Ultimatum II – duo marimb, ki je blestela po zahtevnosti in briljantnosti izvedbe. Zanimivo je, da sta bili dve skladbi podprti s posnetkom elektronske glasbe ali posnete glasbe tolkal.
Večina skladateljev je rojena po letu 1962, kar je razumljivo, saj sta koncertna marimba in metalofon postala popularna šele v zadnjih petnajstih letih. Zato smo lahko upravičeno ponosni na mlada slovenska tolkalista – Slovenci imamo tudi več odličnih tolkalnih skupin –, ki tako odhajata z velikim znanjem v širni svet.

Mlade umetnike je v zasedbo Ansambel Illyrica združil skupni študij na Hrvaškem.
Arhiv festivala
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta