V zagrebškem HNK premiera Clugovega Peera Gynta

sta
01.04.2023 05:51

Hrvaško narodno gledališče (HNK) Zagreb je sinoči premierno uprizorilo balet koreografa Edwarda Cluga Peer Gynt. Plesalci so drugi, velik del ustvarjalne ekipe pa je enako kot v Mariboru.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Prizor iz mariborske postavitve baleta
Foto: SNG Maribor

Clug je Peera Gynta priredil po istoimenski dramski pesnitvi Henrika Ibsena ter z baletom v izvedbi Baleta SNG Maribor gostoval po vsem svetu. Tokrat so balet izvedli plesalci hrvaške hiše, siceršnja avtorska ekipa pa je enaka, kot je bila pri slovenski postavitvi.

Zgodba baleta po Ibsenovi zgodbi iz leta 1867 in na glasbo Edvarda Griega poteka na različnih in zelo oddaljenih koncih sveta. Opisuje usodo oportunističnega popotnika, dokler se na stara leta po vrsti pustolovščin ne vrne domov k svoji prvi ljubezni Solveig, ki ga je vse življenje zvesto čakala in predstavlja njegovo zadnjo možnost za odrešitev.

Pustolovska koreografska zgodba o človeku, ki niha med sanjami in realnostjo, da bi našel samega sebe, je prvi celovečerni pripovedni Clugov balet. "Peer Gynt je kot kompleksni dramski lik iz istoimenske dramske pesnitve postavil Ibsena na mesto vodilnih dramatikov ob koncu 19. stoletja, medtem ko se je Grieg s svojim tenkočutnim nordijskim glasbenim idiomom uveljavil kot eden najznačilnejših predstavnikov romantike," je ob premieri leta 2015 povedal Clug.

Clug, umetniški direktor mariborskega Baleta, je tedaj naslovno vlogo zaupal gostujočemu solistu iz Srbije Milošu Isailoviću, v vlogi Solveig pa je nastopila mariborska plesalka Evgenija Koškina. V zagrebški postavitvi je glavnega protagonista upodobil Takuya Sumitomo, v vlogi Solveig pa je nastopila Natalia Kosovac.

Dirigentko paličico je tudi v Zagrebu vihtel Simon Robinson. Kostumografija je delo Lea Kulaša, scenografija Marka Japlja, kiparska dela sta opravila Ivo Nemec in Milena Greifoner, asistenta koreografa sta Matjaž Marin in Isailović. 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta