Festivalsko dogajanje je seveda še mnogo več kot le program nastopov. In če je letošnji Festival Lent zaradi epidemije covida-19 in oblastnih ukrepov za njeno omejevanje zelo drugačen, se o repertoarju Jazzlenta zdi, da ostaja dokaj neokrnjen. Obeta se torej skoraj običajna obilica raznolike glasbe domačih in tujih izvajalcev - a manj uživanja ob njej. Kot je v navadi, se začne s podijem, na katerega stopi izbrani domači glasbenik, ki ima na treh koncertih priložnost predstaviti raznolikost svoje ustvarjalnosti. Letos je to 37-letni Ljubljančan, trobentač Igor Matković.
Pri normalnih pogojih bi bil uvodni nastop v Minoritski cerkvi v nedeljo zgodaj zvečer eden umetniških vrhuncev celotnega festivala. V Ljubljani živeči 55-letni Mariborčan Milko Lazar, nagrajenec Prešernovega sklada, je sprva zaslovel kot jazzovski saksofonist, kasneje se je bolj posvetil klavirju, predvsem pa skladateljstvu v maniri sodobnih podaljškov klasične paradigme. V ta kontekst sodi tudi serija minuciozno dodelanih projektov za duo pianista (to je praviloma on sam) in še enega izvajalca - tokrat premierno Matkovića. Prefinjena interakcija kompleksnih zvočnih linij zahteva od poslušalca maksimalno zbranost. To bi akustično specifični ambient utegnil še poudariti ... Če le ne bi bilo permanentne motnje v podobi obveznega nošenja obraznih mask, kar seveda zmanjšuje lagodje občinstva in odvrača osredotočeno pozornost, ki šele zares omogoči poln užitek.
Sploh pa je bila med sedeži zagotovljena več kot zadostna razdalja. Tako je tudi na osrednjem prizorišču Jazzlenta, letni tribuni lutkovnega gledališča, kjer potekajo preostali koncerti, tudi sinočnja druga in drevišnja zadnja točka podija. K sreči spada v kategorijo prireditev na prostem, tako da se osamljeno sedeči publiki vsaj med poslušanjem ne bo treba maskirati in se bo torej lažje zbrano prepustila glasbi.
Od vseh treh nastopov na podiju je bil včerajšnji najbolj zasidran v sodobnem jazzu, čeprav odprtem v druge zvrsti. Matković se je predstavil z zasedbo Ephimeral Quintet, pri kateri v bolj sprotno improvizatorski vlogi sodeluje Lazar, ob njiju pa še priznani slovenski glasbeniki Jošt Drašler (kontrabas), Jani Moder (kitara, elektronika) in Kristjan Krajnčan (bobni, tolkala). Bližje urbani popularni glasbi, rocku, drum'n'bassu, hiphopu ... bo nocojšnji sklepni koncert z zasedbo Ecliptic, ki jo ob Matkoviću in Modru sestavljajo baskitarist Jani Hace (bolj znan iz skupine Siddharta), bobnar Žiga Kožar ter vokalist in beatboxer Murat (tudi raper, znan iz dueta Murat & Jose).
Nadaljevanje Jazzlenta pa bo - vsem uradno predpisanim omejitvam navkljub - mednarodno, kot je bilo v navadi že prejšnja leta. Jutri zvečer bo nastopil pevec bosanskih sevdalink v izvirnih jazzovskih predelavah Damir Imamović z bosansko-turško-ameriško zasedbo - Ivana Đurić (violina), Derya Türkan (kemenče), Greg Cohen (kontrabas). Če ni uspelo v okviru cikla Jazz v Narodnem domu - koncert prav na dan, ko je država uvedla karantenske ukrepe, je bil v zadnjem hipu odpovedan -, bo pa v četrtek na letnem odru: nastopil bo kamerunsko-švicarski trio Aly Keita (balafon, vokal), Lucas Niggli (tolkala), Jan Galega Brönnimann (klarinet, tolkala). Tradicijo bolj plesno in afriško obarvanih večerov - tokrat sicer brez plesanja tik pod odrom - zastopa francoski sekstet The Bongo Hop. Sobotni zaključek s projektom Sula Madiana pa je najbolj zvezdniški, a tudi komemorativno obarvan. Slavni norveški trobentač Nils Petter Molvær in tolkalec Mino Cinelu s francoskega otoka Martinique v Karibih bosta prvi nastop po snemanju novega albuma (to je deloma potekalo na daljavo, iz norveškega Osla in newyorškega Brooklina) namreč posvetila glasbenikom, preminulim v trenutni pandemiji. Med njimi sta tudi velikana sodobne afriške glasbe, nigerijski bobnar Tony Allen ter kamerunski pevec, saksofonist in vibrafonist Manu Dibangu.