S plesno-gledališko predstavo LLouise, v izvedbi belgijske gledališke skupine Créa-Théâtre se sinoči v Mariboru pričel 17. Mednarodni festival Platforma sodobnega plesa.
V domala polnem avditoriju velike dvorane lutkovnega gledališča so ljubitelji sodobnega plesa slišali tudi obljubo, da se na mnistrstvu za kulturo pospešeno ukvarjajo tudi z reševanjem največje tegobe plesalcev - iskanju prostorov za sodobni ples, ki jih je premalo, česar na ministrstvu se zavedajo in problematiko aktivno rešujejo, je uvodoma dejala Kim Komljanec, svetovalka ministrice za kulturo Aste Vrečko: "Na ministrstvu za kulturo večkrat poudarjamo dejstvo, da se kultura in umetnost vpenjata v ostale prostore družbe, kako pomembna je kultura in kako pomembna je umetnost v vsakdanjiku vsakogar, smo najbolj ugotovili v času kovida. In ta festival se več let ukvarja prav s tem, kako umetnost komunicira z drugimi resorji."
Sicer je Platforma letos posvečena vračanju k naravi. "Nismo vedeli, da se bomo začeli bati narave, še vedno pa verjamemo, da kadar je človek resnično povezan sam s seboj, je povezan tudi z naravo in obratno, narava je naše zatočišča," je v uvodnem nagovoru dejala Mojca Kasjak, umetniška in programska vodja festivala.
Do 31. avgusta se bo na več prizoriščih zvrstilo skupno 16 dogodkov, ob osrednjem festivalskem programu v Lutkovnem gledališču Maribor, bodo spremljevalni plesni dogodki tudi na prostem.
Ker je tema letošnjega festivala Platforma sodobnega plesa 'narava kot umetniški vir', se bo nekaj dogodkov zvrstilo tudi na prostem, v Mestnem parku in na mariborskih trgih. "Kako v urbanem kontekstu vzpostaviti stik z naravo, z naravnim, s svojim izvorom, s svojo avtentičnostjo? Kako vzpostaviti umetniško delo izven običajnih sodobno-plesnih konceptov? To so vprašanja, ki si jih ustvarjalci festivala in gostujoči umetniki zastavljamo letos. S pomočjo subtilnega pristopa in performativnosti, ki zmeraj išče nove formate, ozaveščamo o pomenu narave kot tudi o spektru ekoloških tem in našega odnosa do narave," še izpostavlja Mojca Kasjak.