Na Grossmannovem festivalu zmagala Žalost

kr
16.07.2022 22:00

"Žalost izpolnjuje vse pogoje za vrhunski žanrski film. Je neizprosen. Je domiseln. Nudi močne like in odlično igro. Ima imenitne posebne učinke. Je relevanten za svet, v katerem živimo. Je dobro režiran in lepo posnet."

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Žalost
Arhiv festivala

S podelitvijo nagrad se je v soboto zvečer v Ljutomeru sklenili 18. Festival fantastičnega filma in vina Grossmann. Za najboljši film je bila razglašena Žalost. Častna huda mačka za izjemne prispevke k žanrski kinematografiji sta prejela igralec Robert Englund in režiser Jack Sherman. Vinski šampion hudi maček je pripadel sauvignonu 2021, Vina Herga.

Letošnji Grossmann je ponudil 69 filmov, od teh se jih je pet potegovalo za nagrado Hudi maček, šest za hrupnega mačka, 12 za Slakovega hudega mačka in 16 za nagrado Melies d'argent.

Hudega mačka za najboljši celovečerni film je prejela tajvanska Žalost Roba Jabbaza. "Žalost izpolnjuje vse pogoje za vrhunski žanrski film. Je neizprosen. Je domiseln. Nudi močne like in odlično igro. Ima imenitne posebne učinke. Je relevanten za svet, v katerem živimo. Je dobro režiran in lepo posnet," je zapisala žirija.

Posebno omembo si je prislužil finski film Valjenje Hanne Bergholm, ki odlično spaja žanrski in art film v svoji nežni, a včasih tudi brutalni dramatizaciji učinkov disfunkcionalne družine na psiho deklice.

Svoj film je izbralo tudi občinstvo - odločilo se je za ameriški film Sledite ji Sylvie Caminer.

Hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec je prejelo avstralsko Podzemlje d.d. - vzpon in padec alternativnega rocka Shauna Katza. "Dokumentarec Podzemlje d.d. - vzpon in padec alternativnega rocka predstavi svojo tematiko na najboljši možen način, z doživetimi pričevanji protagonistov - mnogih najbolj znanih imen ameriške punkovske in postpunkovske alternative, ki brez dlake na jeziku kritično in samokritično secirajo sebe in sceno, njene vzpone in padce pod pritiskom monetarnih siren profitarske glasbene industrije po eksploziji Nirvane, s končnim sporočilom: glasbo je treba ustvarjati zaradi nje same in v zvestobi samim sebi," je zapisala žirija.

Posebna omemba je šla filmu Zveri iz Soče Jake Čurliča, ki odlično predstavi ta izjemni in širše pomembni alter kulturni festival, je zapisala žirija.

Melies d'argent, nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film, je prejel francoski film Odrta Joachima Herisseja. "Siamski dvojčici sta v svoji osami obsojeni na prisilno skupnost. Ko se ena od njiju odloči za samostojnost, bo to pomenilo več kot samo odrezano okončino ... V tej srhljivi, čudovito realizirani stop-motion animaciji je zločin edina pot do protagonistkine samoizpolnitve. Glasen krik po svobodi je obenem tragična gesta samouničenja," je zapisala žirija.

Slakov hudi maček je šel tajvansk mu kratkemu filmu Za vedno ločeni Alana Chung-An Ouja. "Morda se zdi, da smo priča protagonistkinemu žalovanju ob smrti bližnje sorodnice, a ton filma se kaj kmalu spremeni. Priča smo bliskoviti preobrazbi iz obupa v ljubosumje in sovraštvo, ki se bo stopnjevalo do silovitega izbruha maščevalne jeze," je zapisala žirija.

Posebno omembo si je prislužil španski film Au pair Davida Pereza Sanuda. "Če živiš v odročnem kotičku španskega podeželja, moraš za razvedrilo poskrbeti sam. To je srž kratkega filma, ki napetost stopnjuje s poigravanjem z gledalčevimi pričakovanji, ob čemer se močno naslanja na španske žanrske trope," je zapisala žirija.

Letos so v Mali delavnici groze nastali trije filmi, zmagalo je Prikrito zlo Tomaža Frasa in Davida Dibelčarja.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta