Pogledali so gor, a se niso ustavili, ljudje, ki so v soboto zvečer šli po Gosposki ulici v Mariboru. Korak je zastal, a se ni ustavil.
Četudi se je takrat tam dogajal glasbeno-plesni performans Zgodbe mestnih gospa, ki je ponujal edinstveno situacijo in svojevrstno doživetje. Ta obstranski prizor lepo odslikava običajni hiperhitrostni, zacementiran in ciljno naravnan način življenja, ko se človek ne prepusti, da ga spontano ujame trenutek, dogodek. V doživetje smo se pustili zapeljati le tisti, ki smo včeraj zvečer prišli na Gosposko z namenom, da si ogledamo performans Plesnega centra Maribor. Mimoidoči so uprizoritev v mimohodu zgolj ošvrknili s pogledom, odhiteli naprej in se prikrajšali za dramatični moment.
Koncept je temeljil na dvojnem pogledu in vedno aktualni temi zatiranih žensk
Skozi okna stavbe na Gosposki ulici, kjer ima prostore Plesni center, so štiri plesalke in vokalistka uprizorile za Maribor nenavadno, a zanimivo in ogleda vredno umetniško situacijo na še vedno aktualno temo zatiranih žensk po svetu. "Skozi okna zaveje njena strast, njena bolečina. Ranjen ponos steče na ulico. Predrami se in zakriči. To je moj čas, moje mesto, moja pravica! Ženska skozi stoletja. Želi si vedeti, povedati. V svoji krhkosti najde moč," so ustvarjalci poetično predstavili vsebino.
Koncept performansa je temeljil na dvojnem pogledu in bolj kot na gibanju na ženskih pozah, ki so se prikazovale skozi okna in interpretirale (zatirano, ujeto) žensko skozi čas in prostor. Videli smo lahko poskuse neuspešnega fizičnega pobega in bežanja v ženske lepotne rituale, ki prinašajo začasno, navidezno svobodo. Gledalec je lahko ustvarjalke spremljal s frontalne strani, torej skozi okna, sočasno pa jih je lahko spremljal tudi iz ozadja, iz dvorane, kjer jih je snemala kamera. Slika iz dvorane je bila namreč v živo predvajana na ekranu, položenem na ulici pred občinstvom.
Koncept in koreografijo si je zamislila Maja Arzenšek, performans so izvedle Rebeka Hanžel, Tjaša Šramel, Katarina Rijavec in April Veselko ter vokalistka Urška Gajšt. Glasbo je izbral Marko Urbanek, za kostumografijo je poskrbela Nena Florjančič, za live video pa Matic Ačko.